۰

کل اخبار / نماز جمعه

خطیب جمعه سامان: هوشمندی و صلابت یکی از راه های مقابله با نفوذ دشمن است

سپتامبر 4, 2015 در 15:38 توسط

[dropcap][/dropcap]

امام جمعه سامان گفت: سران استکبار همیشه به دنبال راه نفوذ و رخنه به ایران اسلامی هستند و در همین جریان مذاکرات و توافقات هسته ای، آمریکا به دنبال رخنه و نفوذ در ایران و منطقه برای مهار نمودن جمهوری اسلامی و نیز جلوگیری از خودکفایی و تشدید اختلافات قومی، مذهبی و تضعیف خط مقاومت و بیداری اسلامی هستند و این مهم یک مساله مخفی نیست و سران استکبار این موارد را به صراحت به زبان آورده اند.

Malekpour

به گزارش خبرنگار سامانِ بـرتـر، حضرت حجت الاسلام و المسلمین محسن ملک پور شهرکی امام جمعه شهرستان سامان در خطبه های این هفته نماز جمعه (13 شهریور ماه 1394) ضمن سفارش نمازگذاران به رعایت تقوا و دوری از معصیت الهی، این مهم را تنها راه نجات انسان در دنیا و آخرت دانست.

امام جمعه سامان در ادامه خطبه ها، با اشاره به ایجاد تحقق اقتصاد مقاومتی افزود: مردمی کردن اقتصاد جزء الزامات اقتصاد مقاومتی است که در این خصوص بخش خصوصی باید توانمند، تشویق و کمک شود تا بتواند در زمینه مسائل اقتصادی کشور سرمایه گذاری کند.

وی با اشاره به اینکه یکی از این امور ایجاد تعاونی هاست بیان داشت: فرصت های سرمایه گذاری باید به بخش خصوصی معرفی شوند و در این زمینه اطلاعات کافی و عمومی داده شود تا از ویژه خواری ها در این زمینه جلوگیری شـود.

خطیب جمعه سامان به 23 ذی العقده روز زیارتی مخصوص امام رضـا (ع) از دور و نزدیک اشاره کرد و در این راستا به کتاب کامل الزیاره که از معتبرترین و کهن ترین کتاب زیارتی امام رضا (ع) است اشاره کرد و اذعان داشت: این کتاب در حدود هـزار سال پیش و در قرن چهارم نگارش شده است.

ملک پور شهرکی به 17 شهریور ماه سالروز قیام مردم و کشتار جمع زیادی از مردم بی دفاع توسط رژیم ستم شاهی در میدان ژاله تهران در سال 1357 و معروف به روز جمعه سیاه اشاره کرد و ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ی شهدای این روز، تصریح کرد: 17 شهریور ماه نشانگر مقاومت، شجاعت و ایستادگی ملت ایران در مقابل ستمگران و جنایتکاران است.

امام جمعه سامان در ادامه بیان داشت: رژیم پهلوی با حمله به مردم، فاجعه ای به وجـود آورد که برخی معتقدند در آن روز بیش از چهار هـزار نفـر کشته شدند و تعداد کسانی که تنها در میدان ژاله جان خود را از دست دادند 500 نفـر بودند.

وی افزود: رژیم شاه تا قبل از واقعه 17 شهریور ماه فکری کرد که ایده ی مشاوران امنیتی و اطلاعاتی بر برقراری حکومت نظامی موثر است، اما قیام مردم در 17 شهریور ماه، ثابت کرد که خواسته ی مردم چیزی جز سرنگونی رژیم فاسد پهلوی نیست.

خطیب نماز جمعه سامان در بخش دیگری از مناسبت های هفته، به 25 ذی العقده روز دحو الارض، روز گسترش یافتن زمین اشاره کرد و در این زمینه با روایتی از منظر امیرالمومنان علی (ع) بیان داشت: نخستین رحمتی که از آسمان به زمین نازل شد در 25 ذی العقـده بود.

وی در ادامه گفت: کسی که در این روز، روزه بگیرد و شب را به عبادت بپردازد، عبادت صـد سال روزه و عبادت را در پی خواهـد داشت.

امام جمعه سامان در بخش دیگری از خطبه ها، به رهنمون نمودن مقام معطم رهبری نسبت به مساله نفوذ دشمن به کشور در بین مردم و مسئولان اشاره کرد و در این راستا با توجه به آیه 22 سوره مبارکه ابراهیم و در رابطه با اصلی ترین محور این آیه اذعان داشت: هشدار، پیرامون راه نفوذ شیاطین جن و انس است که همیشه باید بسته بمانـد؛ چرا که دشمن های طمع کرده بر ثروت ملت های مظلوم منطقه و ایران اسلامی در کمین همین روزنه های غفلت و این آفت مرموزند تا به جبهه حق نفـوذ کنند و آنها را از درون و از پای در آورند.

وی در این راستا از منظر حضرت امیر المومنان علی (ع) افزود: قوم و ملتی که اجازه دهد دزدان بی سر و پا در کمین نشسته و وارد حریم خانه و سرزمینشان شوند و در نهایت بخواهند در داخل خانه با او گلاویز شده تا دشمن متجاوز را از خانه بیرون براند این قوم، قوم و ملتی ذلیل هستنـد.

خطیب نماز جمعه سامان در ادامه یادآور شد: سران استکبار همیشه به دنبال راه نفوذ و رخنه به ایران اسلامی هستند و در همین جریان مذاکرات و توافقات هسته ای، آمریکا به دنبال رخنه و نفوذ در ایران و منطقه برای مهار نمودن جمهوری اسلامی و نیز جلوگیری از خودکفایی و تشدید اختلافات قومی، مذهبی و تضعیف خط مقاومت و بیداری اسلامی هستند و این مهم یک مساله مخفی نیست و سران استکبار این موارد را به صراحت به زبان آورده اند.

وی صبر و استقامت را از جمله راه های مقابله با نفوذ و رخنه دشمن برشمرد و افزود: یکی از ابعاد و مصادیق صبـر، بستن راه نفوذ دشمن است، یعنی اینکه آنچنان مـرزهای فکری، عقیدتی، سیاسی و سرزمینی خود را محکم ببندیم و مراقبت کنیم که هیچ روزنه ای برای نفوذ دشمن باقی نماند؛ و راه دیگـر مقابله با نفوذ و رخنه دشمن هوشمندی و صلابت است.

ملک پور شهرکی در ادامه افـزود: رصد هوشمندانه جبهه دشمن و مهمتر از همه پرهیز از غفلت است و دشمن دنبال آن است که این مهم را به مسئولان، مدیران و بدنه انقلاب القاء کند که راه برون رفت از مشکلات و گرفتاری های داخلی در نگاه به بیرون و ارتباط با دشمنان درجه یک، همچون آمریکاست که ما اکنون مشاهده می کنیم چهره هایی که گرفتار این آسیب شده اند.

وی در ادامه بیان داشت: کسانی که در گذشته مواضعی تند و انقلابی علیه آمریکا و سران استکبار داشته اند، اکنون به دلایلی نامعلوم در اندیشه ارتباط با کشورهای غربی و آمریکا هستند که البته این رویکـرد جز خسارت و ظلم به ملت شریف ایران نتیجه ی دیگری ندارد.

امام جمعه سامان در ادامه با اشاره به اینکه شواهد این گواه وضعیت کشورهای منطقه از جمله عراق، افغانستان، پاکستان و دیگر کشورهای منطقه است تصریح کرد: کسانی که اینگونه موضع دارند از افراد سست ایمان اند و چه بسا از همان روزهای آغازین انقلاب اسلامی نسبت به آرمان های امام راحل و انقلاب، اعتقاد چندانی نداشتند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *